casper-tycho.reismee.nl

De 'eerste'

We beginnen nog op 4 november, iedereen van het appartement is inmiddels gearriveerd en we zijn met z'n 5e in het appartement. We maken ons klaar voor ons eerste avondmaal, maar eerst nog even een 'biertje' pakken in het cafe op de hoek. Na onze eerste biertjes gedronken te hebben vertrekken we naar het restaurant om daar met iedereen van de gehele dual groep te eten. En wat konden we beter nemen dan een lekkere grote schnitzel het was er niet zomaar een, nee het was en 8' schnitzel. Eenmaal klaar met ons groteske feestmaal wilden we nog een afzakkertje halen in het cafe op de hoek, maar deze bleek helaas dicht te zijn. Dus gingen we opzoek naar de volgende bar/kroeg na een paar straatjes verder te lopen vonden we de lokale turkse maffia snackbar/club, achterin zaten ze namelijk te pokeren met 50 en 100 stacks. Nog eventjes een afzakkertje gedaan en terug gegaan naar ons appartement.

En daar gingen we dan: onze eerste avond in het appartement! En wat voor avond, Het was niet gewoon warm, nee het leek wel het helevuur en dat was niet eens het enige, neen! De schnitzel besloot ook nog eens op te spelen om mij lekker misselijk te maken en flinke buikpijn te veroorzaken. Maargoed eventjes een lekker glaasje koud water midden in de nacht en we konden weer verder slapen.

De volgende dag, de 5e van november, gingen we weer redelijk vroeg uit de veren. Het wekkertje ging namelijk om 8.15, eventjes een frisse douche, kopje koffie en een bolus en de dag kon weer beginnen. We kregen vandaag een tourtje door het centrum van Wenen. We zijn langs het parlement geweest en hebben meerdere plaatsen bekeken. Nog eventjes door de duurste straten gelopen en duurste winkels bekeken om in de buurt ven een mooi gotisch kerkje een lekker kopje koffie in de nieuwste retro bar te drinken. Vervolgens gelopen naar het episch centrum van de tram haltes om heerlijke noodles met 'crispy chicken' te eten en vervolgens door te gaan voor onze eerste duitse les.

Daar zaten we dan in het gebouw voor internationale talen studies te wachten in een klein lokaaltje op onze duitse lerares. De les verliep soepeltjes en eigenlijk valt er niet veel over te zeggen behalve het feit dat we 90 pagina's in 2 weken gaan doorspitten, dat word dus even vlammen in het duits.

Op de terugreis boodschappen gedaan voor ons eerste zelfgemaakte avondmaal samen, het werd pasta bolognese, gevuld met courgette, paprika, champignon en heerlijke smeltkaas eroverheen. Het was enorm gezellig en we kunnen veel met elkaar lachen als groep zijnde. Inmiddels zitten we weer lekker aan het bier en zijn er mensen van het andere appartementsgebouw speciaal naar ons toe gekomen, omdat het erg saai is in bij de anderen. Bij deze dus weer voor vandaag en morgen weer een nieuw verhaal, met hopelijk nieuwe avonturen van de groep van kannergasse strasse nr. 9

Stay tuned, viel spass und auf wiedersehen,

Casper & Tycho

Ski's up hoe's down.Skilluminati 4 life. Ski or die, Big up to Ski-Unit, Notorious B.I.Ski Rest In Peace

- SLBMG

Hans en Anneke

Leuk dat er met de groep te lachen valt! Ook allemaal jongvolwassenen? Zitten nog meer nederlanders en andere buitenlanders in de groep? En hoe is het met de girls?
Gaat het bij het duits vooral om 'mit einander plauderen'?
Of moet er ook grammatica doorgeploeterd worden?
Leuke verslagen hebben jullie gemaakt; het maakt ons nieuwsgierig!
Groetjes van Anneke en Hans

André

Even gegoogeld en vond Ski Leraar Bruin Money Gang.
Zo snap ik die onderste regel wat beter. tycho zeker?

Nico en Jenny

Tja jongens natuurlijk is het in jullie groep het gezelligst, want jullie zitten erin..........

Gerdy Bertrand

Hoi Casper,
Leuk om te horen dat het begin van jullie avontuur heel positief is.
Hopelijk gaat het zo door, ik blijf jullie avontuur volgen.
Bisous

Hans en Anneke

Ach du lieber, du weisst: laute pupsen stinken nicht. Aber der leisse, die dem asch entwishen, diese pupsen stinken fürchterlich. Zo 90 pag. und spass dabei ist zusammen einen wiener tiroler. Hals und beinbruch wünsen wir euch. Genieten van jullie verslag.