casper-tycho.reismee.nl

Gister en vandaag

6 November 2012, vandaag een wat rustiger dagje. In de ochtend de duitse les en in de middag veel studeren en nog een beetje luieren. Alleen een kamergenoot, Glenn, en een studiegenoot, Melissa, hadden het druk. Melissa stond namelijk verkeerd geparkeerd en dus moest ze een ander plekje voor de auto vinden. Na 3 uur verdwaald te zijn door het rare verkeer in Wenen heeft ze dan toch eindelijk een plekje kunnen vinden dicht bij het appartement in de buurt.

S'avonds werd het iets interessanter, in de middag was onze onderbuurman namelijk komen klagen dat we te hard aan het lopen waren in ons appartement en terwijl wij ons best deden om zo rustig mogelijk aan te doen was het blijkbaar niet voldoende voor de man, want s'avonds kwam hij weer klagen over geluidsoverlast en dat de lampen aan het flikkeren waren door ons gestamp. Afijn we gingen toch weg, we gingen namelijk naar een Italiaanse bar om daar Ajax - Manchester City te kijken. Er stond eerst een andere wedstrijd op, maar na een beetje overleg met de barvrouw en de baas van de tent lukte het ons uiteindelijk toch om de tv's op het juiste kanaal te krijgen, zo mocht de hele bar meegenieten van onze wedstrijd. We hadden een erg gezellige barvrouw en uiteindelijk hebben we zelfs nog een rondje van de bar gekregen. Eenmaal terug in ons appartement besloten we nog een afzakkertje te drinken met een rustig muziekje daarbij. Ineens werd er hard op de deur gebonkt en ja hoor daar stond hij weer, de boze Oostenrijker. Laaiend was hij aan het vlammen in het duits, met z'n vinger wijzend naar Tycho zeggend: 'Du hast ein Probleem!', aangezien de Tycho de man eerder vandaag te woord had gestaan. Na de man gerust te hebben gesteld dat we echt niet met opzet veel geluid maken en dat we ons best doen om zo stil als mobelijk te zijn ging hij weer rustig slapen.

De volgende dag, vandaag 7 November, hebben we even gepraat met onze reisleidster en die heeft even gepraat met de man en is tot de conclusie gekomen dan de man knetter gek schijnt te zijn en dat er al een paar maanden niemand in ons appartement heeft gewoond.

Vandaag hadden we in de middag duitse les en het begint steeds heftiger te worden, het is redelijk zwaar en het tempo ligt lekker hoog. Rik en ik hebben de opdracht gekregen om de oefeningen voor het skieën voor beginners uit te schrijven in het duits, dat hebben we inmiddels al geschreven en nu nog even lekker een biertje drinken en gekke skie en snowboard filmpjes bekijken.

Stay updated, stay tuned. Auf wiedersehen

Casper & Tycho