casper-tycho.reismee.nl

Wandelingen

08-11-2012

Vandaag begon het eindelijk een beetje wat lekkerder weer te worden, de dagen hiervoor hebben we vrijwel alleen maar bewolking gehad. S'ochtends de duitse les gehad en het gaat steeds beter, het praten, verstaan en lezen lukt goed en het is ook zeker wel interresant.

S'middags besloten we te splitsen gezien sommige wat nodig hadden en het nogal van elkaar af lag, dus ontstonden er twee kleine groepjes. Glenn, Rik en Melissa, zij zijn naar de H&M en naar Blue Tomato, een grote ski en snowboard winkel, geweest. Wij, Thijs, Sigurdur, Thijs(Tess), Tycho en ik, zijn noodles gaan halen bij de 99cent noodlestore, echter bleek je ook nog 1.99 te moeten betalen voor de saus. Totaal prijs dus 3 euro voor een goed gevuld bakje noodles met curry. gingen we naar de grote winkelstraat, om even een beetje rond te kijken, tycho z'n bril recht te laten zetten en ik moest nog even een camera oplader hebben. Tijdens onze wandeling zijn we apparte types tegengekomen. Bij het verlaten van de metro zagen we een groepje punkers/zwervers, eentje druk bezig met een joint rollen en de andere vragend naar geld. Net toen we de brilwinkel verlieten kwam er een über pimp langs met gladde schoentjes 3-delig pak, roze overhemd, goude kettingen en ringen, dun snorretje, pimphoed, goud omrande zonnebrilletje en een dikke sigaar. Het enige wat miste was een stok met een dikke diamant erop, daarintegen had hij wel een mannetje naast zich lopen die van alles en nog wat in z'n oor aan het fluisteren/vertellen was terwijl de meneer in kwestie rustig door liep en knikte. Vlak voordat we de winkel in gingen om een opladertje te kopen kwam er nog een 'krant'verkoper op ons afstappen met de tekst: 'Eh man! How u doin'? U scared o' me?'. Dus wij draaide ons om en begroette de man met een gangster clap-boks combinatie. Nog eventjes gepraat met onze Jamaicaanse verkoper, die blijkbaar eerst een welvarend man was en nu nog maar weinig centjes had, dus besloten we de goedheiligman te spelen en gaven de man een paar euro om wat broodjes te kunnen kopen.

Na onze wandeling door de winkel Straße zijn we terug gegaan naar het appartement en hebben Tycho, Thijs en ik pannenkoeken gebakken voor de crew. Melissa bleek inmiddels een beetje ziekjes te zijn geworden heeft wat eerder gegeten dan de rest, om vervolgens betijds naar bed te kunnen.

S'avonds zijn we 'opstap' gegaan met 'de italianen', de italianen zijn 3 italiaanse meisjes, 1 spaans meisje en 1 spaansje jongen die bij ons in het appartementengebouw wonen. Het plan was om naar een soort plein/binnenhof te gaan gezien daar een groots feest zou zijn. Bij aankomst, 2300 uur, bleek het feest alleen helaas al afgelopen te zijn. Dus het volgende plan: op naar de kroeg. En de italianen wisten wel waar, na een half uur gelopen te hebben, waarbij we ontzettend hard hebben gelachen om het spaanse meisje, kwamen we eindelijk aan bij de bar. Het spaanse meisje heeft ons erg geamuseerd tijdens de lange wandeling aangezien ze liep alsof ze hele brede schouders had, maar dat was niet alles, nee. Hetgeen waar we nog het meest om hebben kunnen lachen is dat ze ook nog erg breed liep met haar benen, alsof ze er een wel erg grote sjaak onder had hangen en 24/7 een plakzak had. Afijn in de kroeg hebben we nog één biertje kunnen doen aangezien we betijds terug moesten gezien de trams, bussen en metro's stoppen met rijden na 0030 uur. Na een hoop geploeter en eerst de verkeerde metro, door de italianen, te hebben genomen. Kwamen we uiteindelijk nog redelijk in de buurt van het appartement uit en hoefde we nog maar 10 minuutjes te lopen. Terug gekomen in het appartement bleek dat de boze onderbuurman nog een keertje langs was gekomen om te klagen, omdat we hard aan het praten waren op de gang voor ons vertrek. Maargoed gewoon lekker naar bed gegaan en lekker geslapen.

Deze dag, 09-11-2012, konden we lekker uitslapen gezien we s'middag pas les hadden. We werden alleen een beetje hard handig gewekt door onze 'reisleidster' gezien er voor s'ochtends namelijk gepland stond om een kleine wandeling door Wenen te maken, iets waar eigenlijk niemand zin in had. Dit hadden we ook al aangegeven aan haar, maar dat had ze blijkbaar niet helemaal opgeslagen. Ze kwam ons dus met een hoop kabaal wakker maken en ze was een beetje bozig, uiteindelijk bleek het niet omdat we dus niet gingen, maar voornamelijk omdat ze nu dus voor niets was opgestaan en ze een beetje nogal brak was. Maargoed, s'middags nog even een zeer educatieve les gehad met een klein mini-examen, wat ons goed afging. Straks lekkere Gado-Gado eten gemaakt door chef Glenn en vanavond nog even een biertje pakken in de italiaanse bar, aangezien de aardige barvrouw vanavond weer werkt en we afgesproken hadden om nog even langs te komen, volgende keer misschien meer hierover aangezien ik niets kan schrijven over de toekomst.

Auf wiedersehen und bis das nächsten zeit

Casper und Tycho

Nico en Jenny

O, o even een traantje wegpinken van het lachen en nagenieten van jullie escapades.
Fijn dat de Duitse taal jullie ligt, scheelt toch weer.
Goh er zit alweer een week op, gaat snel hé mannen!