casper-tycho.reismee.nl

De zwembad

De zondag was al snel voorbij aangezien we om 2 uur zijn opgestaan, sommige wat brakker dan de andere, maar over het algemeen wist iedereen zich wel te redden op deze dag. Begonnen met m'n broodje van gister nog eventjes op te eten, wat me nu vele malen beter beviel dan gister, en we konden de dag beginnen. Vandaag zijn we naar het zwembad geweest in een soort van achterbuurt/achterstandswijk van Wenen, maar het was wel een heel mooi en fijn zwembad. We hadden een heerlijke duikplank, waar we dan ook meer dan nodig gebruik van hebben gemaakt. Iedereen sprong om zijn eigen manier van de plank en de meest bizarre sprongen en flips kwamen dan ook voorbij vliegen, sommige gecontrolleerd, andere totale chaos. Gelukkig hebben we ook een groot deel kunnen filmen aangezien Glenn eraan had gedacht z'n GoPro cameratje mee te nemen die ook onderwater kan filmen en foto's maken. We hebben ons lang weten te vermaken de duikplankt totdat de badmeester het voldoende vond en de duikplank afsloot, aangezien we anderen 'in de weg' zaten, terwijl de mensen die we 'in de weg zaten' in feite gewoon kamikaze richting de duikplank zwommen zonder ook maar één keer op te kijken of niet iemand van plan was een een prachtsprong te maken. Afijn, wij hadden ons inmiddels al verplaatst naar de kant om nog wat salto'tjes het water in te maken, iets wat ook al heel snel was afgelopen aangezien de badmeester daar al helemaal niet blij mee was. Toen ons ook al het van de kant af springen was ontnomen leek het ons een ontspannend idee om nog eventjes de sauna in te stappen, hier had echter een speciaal kaartje voor nodig, wat zeer prijzig was. We besloten dus maar naar het appartement terug te 'fahren'.

S'avonds zijn we met z'n alle, met de mensen van het andere appartement, uit eten gegaan, wederom bij de centimeter, het 'restaurant' waar we ook de eerste dag hadden gegeten. Het was nog gezellig en er waren nog wat dingen van de ruzie van de avond ervoor recht gezet. Iedereen zat lekker brak aan zijn of haar colaatje met een heerlijke vette hap erbij, zowel Tycho als ik waren voor de kilo chickenwings gegaan, iets wat ons goed had gesmaakt.

Terug in het appartement nog even gezellig met elkaar een potje Yahtzee gespeeld, waarbij ik derde ben geworden en Tycho vijfde, en tevens, laatste is geworden. Nog een filmpje, Kick-ass, met elkaar gekeken en uiteindelijk lekker gaan slapen. Om de volgende dag nog even duits te leren en s'middags weer les te gaan vervolgen.

Slaap lekker, viel spass und auf wiedersehen

Casper & Tycho

André

We zijn alweer een weekje verder. Las de blog van mellissa. Knap vermoeiend daar in Kaprun. Hoe vergaat het jullie daar...?